Urmariți-ne pe Facebook

Twitter

Redirecționează 3,5%

Bambini in Emergenza / Redirecționează 3,5%

Redirecționează 3,5% pentru Fundația Bambini in Emergenza

Orice contribuabil poate dispune direcționarea a 3,5% din impozitul pe venit, plătit statului, către orice organizație non-guvernamentală (asociație, fundație etc.) dorește, conform art. 82, alin. 6 din Codul Fiscal.
Practic, în acest fel, dvs. transmiteți statului modul în care doriți să fie cheltuită o parte din impozitul dvs. pe venit.

Această suma nu reprezintă o sponsorizare sau donație. Ea este, în esență, o parte a impozitului pe venit deja achitat, care poate fi direcționată de către fiecare cetățean în parte către entitatea dorită de acesta.

Dacă doriți să sprijiniți activitatea Fundației Bambini in Emergenza prin redirecționarea a 3,5% din acest impozit plătit statului pentru salariul din anul 2024, urmați în ordine pașii de mai jos, până la data de 26 Mai 2025:

1_Completează formularul 230

Descarcați formularul format PDF

Descărcați formularul precompletat cu datele Fundației Bambini in Emergenza și Declarația privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste două documente sunt necesare pentru ca Fundatia Bambini in Emergenza să poată depune formularul în numele dumneavoastră.

Completati de mână si cu majuscule, datele personale și semnați formularul.

Anul precompletat în formular este 2024, deoarece ne referim la impozitul pe venit din anul financiar încheiat 2024.

Descarcați declarația privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Cod de identificare fiscală a entității non-profit: 10096208
Denumire entitate nonprofit: Fundaţia Bambini in Emergenza
Cont bancar / IBAN: RO18RNCB0148142082990001

Completați online

Din anul 2022, formularele 230 pot fi depuse online. Completați formularul cu datele din actul de identitate, semnați online, iar acesta va fi trimis automat către organizație. Alternativ, formularul dvs. va fi generat și veți putea să descărcați PDF-ul, însă acesta nu va ajunge la ONG. Asigurați-vă că imprimați, semnați formularul de mână și îl veți trimite către ONG prin poștă sau email, sau îl veți depune direct la ANAF.

Informaţii importante:
Daca nu cunoașteți suma corespunzătoare a 3,5% din impozit, puteți lăsacăsuța necompletată.
Conform art. 123, alin. 4 din Codul fiscal: “…Organul fiscal competent are obligația calculării, reținerii și plăţii sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat…”

2_Depuneți formularul

Pâna la data de 26 mai 2025, legea vă permite depunerea formularului prin mai multe metode:
la sediul fundaţiei noastre, direct sau prin poștă (Fundatia Bambini in Emergenza – Strada Intrarea Spitalului, Nr. 642 Singureni, Giurgiu); noi vom trimite ulterior formularul pentru dumneavostră. În acest caz trebuie să includeţi si declaraţia privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
Direct la registratura organului fiscal;
Prin posta, la registratura organului fiscal competent, in mod individual;
Prin intermediul portalului www.e/guvernare.ro , prin utilizarea unui certificat digital calificat;
Prin intremediul website-ului ANAF www.anaf.ro , accesând serviciul online “Spatiul Privat Virtual”, doar dacă aveți semnătură electronică.

Dacă întâmpinați orice fel de problemă nu ezitați să ne  contactați

Consultați adresele Administrațiilor Finanțelor Publice: Listă adrese ANAF 

Informații utile
Descarcați ghidul informativ

Formular standard
Modelul standard de formular (necompletat), disponibil pe pagina ANAF
Formularul 230                       

Date de completare
Denumire entitate non-profit: FUNDAȚIA BAMBINI IN EMERGENZA
Cod de identificare fiscală a entității non-profit: 10096208
Cont bancar (IBAN): RO18RNCB0148142082990001

Confidențialitate și informații fiscale
În conformitate cu O.G. nr. 92/2003, art. 11, alin (4), beneficiarii sumelor obținute prin completarea formularelor 230 sau 200 nu pot obține informații cu caracter fiscal din care să reiasă “identitatea vreunei persoane fizice sau juridice”. Contribuabilii sunt singurii care ar putea solicita informațiile fiscale de mai sus. Totodată, în cazul în care doresc, contribuabilii pot să comunice fundației faptul că au depus formularele respective.

2 ani – valabilitate formular
Dacă bifați căsuța corespunzătoare, formularul 230 va fi valabil 2 ani. Astfel nu mai este nevoie să vă reînnoiți opțiunea de redirecționare anual așa cum s-a întâmplat în anii precedenți.

Norma de venit
Anul acesta cei care obțin venituri din activități independente impuse pe bază de normă de venit trebuie să completeze declarația 230 pentru a redirecționa 3,5% din impozitul pe venit și nu declarația unică, așa cum a fost în anii precedenți.

Întrebări frecvente

Care sunt datele care trebuie completate în formular?

  • Date de identificare
  • Opțiune privind distribuirea sumei pentru o perioadă de 2 ani
    (dacă dorești ca decizia de redirecționare să rămână valabilă și pentru anul următor)
  • Semnătură 

Fundația Bambini in Emergenza poate depune formularul în locul meu?

DA. Puteți trimite formularul 230 la sediul fundaţiei noastre, direct sau prin poștă (Fundatia Bambini in Emergenza – Strada Intrarea Spitalului, Nr. 642 Singureni, Giurgiu); noi vom trimite ulterior formularul pentru dumneavostră. În acest caztrebuie să includeţi si declaraţia privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal completată și semnată.

Pot depune mai multe formulare 230 la ANAF pe numele altor persoane?

Dacă doriți să depuneți în original mai multe formulare la ANAF pe numele altor persoane ( colegi, membri ai familiei) nu puteți face acest lucru. Puteți însă să trimiteți formularele la sediul fundaţiei noastre, direct sau prin poștă (Fundatia Bambini in Emergenza – Strada Intrarea Spitalului, Nr. 642 Singureni, Giurgiu) și noi le vom expedia ulterior împreună cu declaraţia privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal completată și semnată.

Cum pot afla cărei administrații financiare aparțin?

Consultați adresele Administrațiilor Finanțelor Publice aici Căutați după localitatea în care aveți domiciliul în cartea de identitate și va apărea organul fiscal de care aparțineți împreună cu adresa unde trebuie trimis/depus formularul 230.

Cât este valabilitatea formularului?

Valabilitatea formularului, din acest an, poate fi de 1 an sau 2 ani, iar dumneavostră o puteți decide. Dacă doriti ca acest formular să aibă valabilitate pentru 2 ani bifați casuța cu aceasta opțiune. În caz in care vreți valabilitatea formularului pentru 1 an (cum era în anii anteriori) nu trebuie să bifați această căsuță și în anul următor trebuie să completați o nouă declarație 230.

Nu stiu cum sa completez sectiunea pentru suma.

Nu este obligatoriu să completații suma. Daca nu cunoașteți suma corespunzătoare a 3,5% din impozit, puteți lăsa căsuța necompletată. Conform art. 123, alin. 4 din Codul fiscal: “…Organul fiscal competent are obligația calculării, reținerii și plăţii sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat…”

Cine poate redirecționa până la 3,5% din impozitul pe venit prin formularului 230?

Formularul se completează și se depune de câtre persoanele fizice care realizează următoarele venituri din România pentru anul 2023:

  • venituri din salarii și asimilate salariilor
  • venituri din pensii
  • venituri din activităţi independente/ activităţi agricole, impuse pe bază de normă de venit;
  • venituri din activităţi independente realizate în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reține la sursă;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuală, altele decât cele pentru care venitul net se determină în sistem real;
  • venituri din cedarea folosinței bunurilor, pentru care venitul net se determină pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe baza normelor de venit